Casa Raventós, Calella de Palafrugell

Casa Raventós, Calella de Palafrugell

Els nous propietaris de la Casa Raventós van encarregar la rehabilitació a Estudio Cobodelarco. Abans de començar, l'arquitecte Paco Cobo del Arco va contactar amb la família que havia encarregat la casa a Bonet, i Joan Raventós li va traslladar un desig senzill: "Cuida casa meva". Van trobar un habitatge deteriorat pel pas del temps, però amb la força de les seves proporcions i l'honestedat dels seus materials encara intactes. La feina, més que una reforma, va ser el que el mateix Cobo del Arco descriu com un exercici d'afinació: recuperar la precisió que els anys havien esborrat.

Aquest mateix criteri va guiar l'interiorisme, signat per l'estudi Jané & Font, que Maria Jiménez, interiorista de l'estudi, resumeix així: incorporar poques peces, molt ben seleccionades, capaces de dialogar amb la llum i les proporcions de la casa. En aquesta selecció, l'equip de MINIM va treballar colze a colze amb Jané & Font, buscant peces funcionals que mantinguessin l'esperit racional i modern en què s'inscriu la Casa Raventós, amb un punt contemporani que barreja disseny actual amb peces d'època. Al vestíbul, el banc Civil de Cassina, de la col·lecció Hommage à Pierre Jeanneret, sota la vidriera original de Bonet. Al menjador, el sofà i els pufs Greene de Living Divani, les taules de centre Lemante de B&B Italia, l'aparador Rondos i la tauleta Rio de Cassina. A l'estudi, la taula Ventaglio de Cassina i les cadires MR de Knoll. A les habitacions, el llit Neowall de Living Divani, la butaca Yoko de Minotti, les tauletes Amphora de Maxalto. A la cuina, els tamborets Jens de B&B Italia i l'aplic Wally Cesta de Santa & Cole, present a tots els espais de la casa.

Antoni Bonet Castellana la va aixecar el 1975 sobre un desnivell que redueix al mínim el seu volum visible des del mar: una successió de voltes de formigó en ventall, obertes cap a les millors vistes, amb façanes blanques sobre un sòcol de pedra. Juntament amb la Casa Gomis, és l'obra que millor resumeix el seu racionalisme mediterrani, i gaudeix de protecció pel seu valor arquitectònic. Quan va acabar la rehabilitació, Cobo del Arco va convidar Joan Raventós, fill dels propietaris originals, a recórrer de nou la casa. La va veure en silenci i els va felicitar.

Fotografies: Jordi Miralles. Estilisme: María Aguilar. Rehabilitació: Estudio Cobodelarco. Interiorisme: Jané & Font. Publicat originalment a Arquitectura y Diseño.

Casa Raventós, Calella de Palafrugell, interior con mobiliario asesorado por MINIM
Casa Raventós, Calella de Palafrugell, interior con mobiliario asesorado por MINIM
Casa Raventós, Calella de Palafrugell, interior con mobiliario asesorado por MINIM
Casa Raventós, Calella de Palafrugell, interior amb mobiliari assessorat per MINIM
Casa Raventós, Calella de Palafrugell, interior amb mobiliari assessorat per MINIM
Casa Raventós, Calella de Palafrugell, interior amb mobiliari assessorat per MINIM